RS 2012

Hej!

Särskilt mycket blogging har inte hunnits med – har rätt så fullt upp av att njuta av omgivningarna, mina hästar, kurskamrater och all intensiv ridning.
Nu stundar tyvärr min sista vecka och sedan kommer jag tillbaka till verkligheten. Det är blandade känslor – mest för att min egen intensiva ridning kommer trappas ner av naturliga skäl: min häst är inte ens inriden, och ridskolehästarna ska i första hand ridas för att orka med sitt jobb utan att bli överbelastade.

Utbildningen är som sagt oerhört intensiv men fantastiskt rolig. Det är ett dressyrpass per dag samt ett hoppass. Rider gör vi för Daniel Svensson och Marianne Essen Söderberg. Vi har även haft ett par inhoppare av hög klass då Marianne och Daniel varit iväg på olika uppdrag/tävlingar. Till veckan stundar dressyrprogramridning och även banhoppning,, allt som allt på nivån för ev diplomering – medelsvår nivå.

Jag har fått många frågor kring vad jag blir osv – och jag vill säga att jag blir BÄTTRE och min kunskap mer befäst.
Kursen, ur min uppfattning sett, har varit en kvalitetscheck på de SRL II som kommit in på kursen, för att se huruvida vi ligger till/skulle klara oss på en diplomering (vilken man går upp och gör i efterhand – ingår ej!) samt för att höja ridlärarstatusen på de olika nivåerna. Göra det svårare att bli högsta graden av ridlärare.
Observera att detta är helt min egen uppfattning! Och facit kommer till veckan då vi ska ha utvärderingssamtal med våra olika tränare.

Mina hästar är alla top notch! Jag bara älskar dom och skulle gärna ta med alla tre hem, utan att blinka om Stockholm var en billigare stad att ha häst i, samt om yrket jag valt helt plötsligt fick ett uppsving i sina löneförhandlingar. Och dessutom – om de inte behövdes där de är nu.

Mataking - dressyrkungenKing of Duchmen - första hoppärlan som tyvärr skadade sig i hagenHm, mina bildtexter vill inte som jag vill – Så jag presenterar hästarna i fallande ordning.

1. Mataking, f-99, Mintage xx – Irco Marco – min fina dressyrkung.

2. King of Duchmen, 9 år, Irco Mena – hmm, bakläxa – återkommer

3. Nya hopphästen då den stora Kingen lyckades skada sig i hagen. Chimeca La Silla, 7år , Chiquitin La Silla – Pilot

Jag vill avsluta med att tipsa er alla om två roliga aktiviteter som sker i höst!
En dressyr och en hopp! Passa på att gå dit, se bra ridning och inspireras!!!

Näpp, dags att packa ihop tvätten, gymma lite, träffa vänner och familj. Sedan ladda om för en sista fenomenal vecka i ett av ridsportens mecka´n 🙂

Rid väl// Jeanette

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

