Längesedan jag skrev något här

Så vad har hänt sen sistens? Förutom att det är oerhört lerigt vareviga dag och vi jobbar hårt med att hästarna så rena vi mäktar med inför varje dags lektioner. Så har det väl nu inte undgått någon att ridskolan fått hem en ny liten fux?! Till mitt förtret, då fuxar inte alls hör till min favoritkategori av hästfärg.
Tzune är dock en trevlig liten individ med en fyraårings sprallighet i kropp och knopp. För tillfället är han under utbildning på alla plan.

Tzune rids främst av mig, och artar sig varje vecka. Det är det jag älskar med unghästarna. Poletterna trillar ner hela tiden, det händer mycket och det kräver en väl utarbetad plan för att hästen ska kunna ridas av vem som helst så småningom.

Annars är vi flitiga under hösten med att komma iväg på fortbildning och föreläsningar som alla har med ledarskap och riditveckling att göra. Vi har även tryckt in instruktörshoppning i schemat – äntligen!
Helenas häst hade oturligt nog tappsko just den dagen. Sussie hoppade Rozi och jag Colorado. Detta kommer vi göra om denna vecka. Då jag även ska klämma in dressyrträning på finaste PomPom. Måste ju hålla dressyren vid liv inför en framtida examen.
Sussie och Helena rider varannan vecka för en extern tränare, på lite olika hästar.

Det var en kort liten rapport från ridskoleverksamheten. Nu laddar jag för att rida in min egen lillgubbe i vinter.

Vi ses i stallet!
// jeanette

20121022-151609.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

