Speedcontrol!

I fredags var jag med både Helena och Sussie i Södertälje på kurs för Adelinde Cornelissen. Det var en fantastiskt inspirerande dag!

Många fina hästar som blev ännu finare då hon gått in och ändrat lite på ekipagen. Det mesta hon ändrade var ändå variationen och noggrannheten. Ryttarna fick gå tillbaka och kolla av grundridningen med övergångar och tempoväxlingar.
Och fick genom sin ridning superfina resultat.

Tänk att det kan vara så himla enkelt ;)! Det där med att underskatta förhållningen och framåtdrivningen och att hästen inte vilar på eftergiften – det lämnar vi bakom oss nu va?
Jag säger vi och oss, därför att jag pratar om alla mina ridgrupper som ibland verksr tycka att dom där halterna i början, dom slarvar vi över ;). Dock sägs detta med glimten i ögat då ni alla blivit mycket observanta på lydnad och taktmässighet. Tack vare det har fler och fler kommit till insikt med just tempoväxlingarna och olika övergångar.

Det var en lång dag som kändes kort då Adelinde brann! Hon brann verkligen för detta och är en oerhört bra tränare! Det är ofta en märkbar brist hos många stora ryttare som jag ser hålla träning. Adelinde var grym! Målmedveten, envis som få och jobbade för sin egen målbild med varje ekipage.

20130407-123734.jpg

Jag själv blev dressyrinspirerad men red en hoppträning på lördagen, då hjärnan var lite mittemellan. Märkligt nog gick det riktigt bra! Känselspröten var lite extra på då hjärnan var på dressyrsemester :).

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

