Som sagt..

Jättetack för idag. Dom här heldagsspäckade tävlingarna med 8 klasser/dag och jättemånga starter är superroliga.
Dom ger mycket – både för er som tävlar, er som är funktionärer och för mig som tävlingsledare och coach. Då kankse du frågar dig – ger vaddå?
Mitt svar är meningsfullhet, insyn och kunskap. Dagarna ger dig något meningsfullt att göra – istället för att fastna framför datorn/teven eller hamna rastlös sysslolöshet. De ger dig dessutom tillfälle att prioritera LIVET framför alla måsten. Att göra det du VILL skänker mycket mer glädje!
De ger dig insyn i samt kunskap om hur en tävlingsdag i verkligheten går till. Det är mycket slit och många timmar som ligger bakom de få minutrarna du spenderar på hästryggen även då du åker iväg på tävling.

Min alldeles egna förhoppning är även att de ska ge dig tillräckligt med mod och självförtroende att du vågar tro på dig själv som person. Och förståss att du ska vilja rida i en av våra tävlingsgrupper i framtiden och representera ridskolan på lokal tävling.

En del av er frågar hur jag får ihop det och hur jag orkar en hel dag. Såhär är det: det går på rutin, det går med fantastiskt fotfolk, det går med planering och framförallt – det går med vilja! Dock förklaras det bäst med denna bild:

20130509-195530.jpg

Ja, det är lite satir i det hela. Men så är det. Hästar är mitt liv, mitt val här i livet och det jag brinner för permanent! Ordspråket är Gundes: Ingenting är omöjligt, det tar bara lite mera tid :).

Dock vet jag att det är dåligt med mina utlovade inlägg här på bloggen. Såhär är det: våren är livets tid! Livet har bara 24h/dygn. Dessa timmar är hårt prioriterade mellan jobb (fritid), lite mer fritid, min lilla familj, hästen, mig själv, träning och solen! Ni fattar själva. Ingenting är dock omöjligt – vissa saker tar bara lite mera tid ;).
Nu längtar jag hit:

20130509-200302.jpg

Ta hand om er// jeanette

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

