Godmorgon!

Jag är nuförtiden en morgonmänniska, det tog lång tid innan jag förstod att jag kan vara nattuggla oxå.
Att jag kan bestämma själv. Jag är inte svart eller vit, it’s all in your head. Föreställningar.

Det tog 24 års leverne innan jag åtog mig min första seriösa häst. Även titulerad som världens finaste och snällaste. På riktigt, uppfostrad av Evas fantastiskt snälla Capon.
Det tog ända tills dess innan jag förstod att det går att gå upp kl 5 på morgonen och rida innan jobbet, det går att anpassa min hobby till att ha tid över till annat.

För hästarna är även min hobby trots att de är mitt jobb. Min egen häst är dock alltid mitt intresse. Mitt största, mitt dyraste och mitt värdefullaste på riktigt. Ingen har på så kort tid gett mig så mycket huvudbry som han och ingen skänker mig heller så mycket glädje som han. Okej, min fina lilla hund, men det är på olika vis.

När jag är i stallet för att utöva min hobby, så är jag där för att till 100% göra detta. Det är inte alltid enkelt eftersom det även är min arbetsplats. Det kräver ett mindset som får mig att fokusera på att nu, nu är det enbart för att det är kul! För att du vill och för att han är din.

Det jag vill få fram, men har lite svårt att formulera är att med rätt inställning kommer du långt, du klarar 15-16h i en liten värld om du i ditt huvud klarar av att fokusera på varför du är där.
För att citera låten jag länkat tidigare: ”jag gör det för mitt liv”.
Ja, jag gör detta för mitt liv, om jag på vägen lyckas med bedriften att få några av er att känna samma sak som jag – då är ingen gladare än jag.

Tänk att få betalt för att se andra människor att brinna :)!

20130522-061009.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

