Ingenting är omöjligt..

Ibland tar det bara lite längre tid.

20130523-231016.jpg

De senaste sju månaderna har varit en enda stor utmaning för mig. Mentalt. Tid för avkoppling har funnits, men frågorna har snurrat hela tiden, i hela mitt väsen. Det har varit rädsla, det har varit tvivel, tvivel på mig. Min kunskap, mitt tillvägagångssätt, min hästhantering.

Jag har gjort vad jag ska, kämpat i motvind, i medvind, med min vision i sikte. Gjort det för att jag vet vad jag vill, för att jag måste, för att jag har drömmar, för att jag vet att jag vill, att jag kan.

Kampen har varit mot rädslan. Det är fortfarande rädsla kvar men jag har kommit en väldigt lång bit på väg. Jo, jag vet hur det är att vara rädd, jag vet hur osäkerheten känns, hur det känns att inte veta om jag verkligen kan få med mig det stora djuret dit jag vill. Om jag kan vara tillräckligt pedagogisk, om jag lyckas.

Jag läste en bra sak idag ”gränser finns bara för de som begränsar sig”. Det står jag bakom, till 100%. Jag har lång väg kvar, men jag har tagit ett jättekliv. Tillsammans med min härliga häst ❤.
Och tillsammans med er, er som helt osjälviskt ställt upp och hjälpt, stöttat och peppat mig under den här magiska resan. Ni förtjänar all världens godhet.
Ni vet vilka ni är. Ta åt er. Det önskar jag.

Det största jag lärt mig är att ensam inte är stark, den gamla dängan har fått en reell innebörd i mitt liv. Och jag vet vad jag håller på med, det, det är jag också trygg i. Att dessutom överträffa sig själv i kunskap och pedagogisk mening är fantastiskt.

20130523-232439.jpg

Norton slipper gå in inatt och har en ofattbart fin hage. Och lång tids spänningar, oro och trötthet översköljer mig. Distans blir bra, bearbeta. Smälta.
Personligt jag vet. Det kan vara bra att dela med sig.

Over and out 😴
// jeanette

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

