På G med besked!

Då var vi igång igen. Så det sjunger om det. Haft en tuff ridlägerstart med ett gäng härliga kids! Första dagen var allting spännande; jag kände inte dom och dom kände inte mig. På torsdagen var det mer som en flock småapor än ett gäng barn. Vi hade vansinnigt roligt!

Det är så oerhört viktigt för mig, att när jag har ridläger, verkligen ha ridläger. De andra sysslorna blir sekundära och får vänta på sin tur. Engagemang! Det är ledordet för dessa veckor.
Ihop med att försöka förmedla och få kidsen att förstå och leva ut känslan av samhörighet, kärlek och respekt till hästen. Det är inte bara barna som sovit gott på nätterna vill jag lova.. 😉

I min värld är dessa första veckor, vilka innehåller rutiner olika min vanliga vardag mentalt superjobbiga. Enbart för att mitt jobb helt plötsligt blir ett 9-17 jobb. Vilket går ”fetbort” i min verklighet. Varken jag eller min sambo har valt ett sådant. Egentligen är det bara dökul! Att se girlsen växa bland hästarna, våga mer och skapa en social struktur med en oerhörd gemenskap. Förenade kring sitt största intresse här i livet. I love it!

Att få jobba med detta twentyfour-seven är verkligen ett privilegium. Jag ska komma ihåg det när leran invaderar oss ;)… Tills dess – Arrividercii!

Vi ses i stallet till veckan – VÄLKOMMEN tillbaka, nu kör vi!!

20130810-150741.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

