Glassboomerangen!

Å en SÅ otroligt användbar fras! Alla ni som någongång hört Kjell Enhager föreläsa kan dra er till minnes om vad han menar. Jag provade den redan i onsdagskväll. Onsdagen efter måndagen då jag varit på föreläsningen.

Jag har hört Kjell föreläsa förut, i ridsportförbundets regi, om skillnaden som gör skillnaden. Jag älskar inställningen till lärandet och alla anekdoter han berättar om. Att inte lämna något åt slumpen, samt att inga misslyckanden finns. Det handlar enbart om att du inte har lärt dig än. Eller jag. Eller du.
Jag har nämnt det förr, och jag nämner det igen, att fokusera på vad du gör för fel i din ridning. Kan vara en tanke som slår oss alla. Att acceptera och refokusera på VAD som behöver läras. Det kommer hjälpa dig!

Den här gången var det Hogsta dressyrryttare som anordnat föreläsningen och den hölls på Ekerö. Rätt långt bort i rusningstrafik. Men det är det lätt värt. Allt för att hitta eget fokus, både privat och i ridlärarrollen.

Åter till glassboomerangen, ni som råkat ut för den har kanske inte ens märkt det. Eller så märkte ni att det gick lite till, utan vidare stor påhejning. Håll ögon och öron öppna och försök tänka ut vad det kan vara i ditt liv – som är skillnaden som är just skillnaden.

Och om du kan! Gå på masterclinicen på globen. Kjell håller i den tillsammans med Tinne Wilhelmsson Silfvén och Louise Nathorst, som bäddat för succé!

20130927-201022.jpg

Bild från google. Kjell Enhager in action.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

