WE i Norrtälje

Den 1 maj var jag och min bästis Red Label på WE tävling i Norrtälje. Det är 3 moment som ska ridas innan man får en totalpoäng på allt. Först är det dressyr som går i LB. Det gick bra trots att ridhuset var mörkt som en grotta. Efter en välbehövlig paus red vi sedan teknikbana på 11 hinder.

Direkt i anslutning rider man speed på 10 utvalda hinder. ”Laban” är ganska snabb på fötterna och svänger fort så det mesta hänger på ryttaren. Att jag visar vägen och att han litar på mig. Olyckliga straffpoäng eftersom jag tappade ringen på lansen gjorde att vi rasade något i prislistan. Fick ihop poäng till en 4:de plats. Nästa tävling är den 28 maj om någon vill följa med och titta, så finns det plats i bilen. WE är en roligt och fartfylld gren.

Hälsningar Lisa och Laban.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

